|
•[S]p€€d®unn€® •™
|
 |
« : 26. 02. 2006 08:08 » |
|
Eli tässä oppaassa yksikertaisesti otamme screenshotin. Vaikka lähes tulkoon kaikki sen osaa, mutta ei välttämättä aivan kaikki! Aloitetaan. 1.Mene tekemään jotain tai pelaamaan peliäsi mistä haluat screenshotin. 2.Kun olet oikeassa kohdassa mistä haluat screen shotin. Paina PrtScn, Insertin yläpuolella olevaa nappulaa. 3.Avaa kuvankäsittelyohjelma (Paint on helpoin) ja paina ctrl+v. Ja kuvasi on nyt siinä. Sitten vain tallennat sen tai muokkaat sitä. Kommentteja? Alkua vasta minulla on paljon oppaita tulossa. Varautukaa! 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 09. 03. 2006 15:03 Kirjoittanut Biatch- »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sourtarget
Vieras
|
 |
« Vastaus #1 : 26. 02. 2006 09:09 » |
|
Joo... Kyllä monet varmaan tietää miten toi tehdään, mutta hyvä että selitetään täälläkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Blazer
|
 |
« Vastaus #2 : 28. 02. 2006 10:10 » |
|
Joo on myös toinen mahdollisuus, joka on mielestäni helpompi muistaa. Alkaa samalla tavalla kuin Minumixin opas, mutta kun menet johonkin kuvan käsittelyohjelmaan (suosittelen painttia,koska se on tässä helppo). Sitten rajaat alueen sillä "valinta" painikkeella. Sit ku oot rajannu, paina hiiren oikeata nappulaa ja sieltä "liitä".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jl92
|
 |
« Vastaus #3 : 26. 03. 2006 09:09 » |
|
Minusta tässä on kyl yks ongelma ku yrittää videokuvaa kaapata mut sit ku rajaa sitä kuvaa nii siit tulee musta. Eli jos aikoo kaapata videosta kuvan, niin suosittelen käyttää videoohjelman omaa kuvakaappausta. (kuten VLC Media Player, BSplayer)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
juhkisss
|
 |
« Vastaus #4 : 21. 07. 2006 15:03 » |
|
Minusta tässä on kyl yks ongelma ku yrittää videokuvaa kaapata mut sit ku rajaa sitä kuvaa nii siit tulee musta. Eli jos aikoo kaapata videosta kuvan, niin suosittelen käyttää videoohjelman omaa kuvakaappausta. (kuten VLC Media Player, BSplayer)
Joo, kerran yritin ottaa kuvan kun Windows Media Player toisti videoa, mutta ei se oikein onnistunut, videon kohta oli ihan musta!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
GoldenDragon
|
 |
« Vastaus #5 : 21. 07. 2006 19:07 » |
|
Joo, kerran yritin ottaa kuvan kun Windows Media Player toisti videoa, mutta ei se oikein onnistunut, videon kohta oli ihan musta! Vaihtoehdot ovat joko, että Microsoft suojelee tekijöitä piilottamalla tuollaiset screenshoteista, tai sitten videoon oli juuri sillä hetkellä tullut yksi kuva, joka on musta, eikä ihmisen silmä kerkeä sitä huomaamaan. Kumpi näistä on todennäköisempi? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hemi
|
 |
« Vastaus #6 : 21. 07. 2006 19:07 » |
|
Joo, kerran yritin ottaa kuvan kun Windows Media Player toisti videoa, mutta ei se oikein onnistunut, videon kohta oli ihan musta! Vaihtoehdot ovat joko, että Microsoft suojelee tekijöitä piilottamalla tuollaiset screenshoteista, tai sitten videoon oli juuri sillä hetkellä tullut yksi kuva, joka on musta, eikä ihmisen silmä kerkeä sitä huomaamaan. Kumpi näistä on todennäköisempi?  Se ensimmäinen. Ei muuten onnistu ottamaan screenshotteja tuolla tavalla videosta. Se pitää olla joku eri ohjelma muistaakseni/tietääkseni.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
.:Ylläpito:. 
|
|
|
|
d0min0
|
 |
« Vastaus #7 : 22. 07. 2006 19:07 » |
|
Joo, kerran yritin ottaa kuvan kun Windows Media Player toisti videoa, mutta ei se oikein onnistunut, videon kohta oli ihan musta! Vaihtoehdot ovat joko, että Microsoft suojelee tekijöitä piilottamalla tuollaiset screenshoteista, tai sitten videoon oli juuri sillä hetkellä tullut yksi kuva, joka on musta, eikä ihmisen silmä kerkeä sitä huomaamaan. Kumpi näistä on todennäköisempi?  Se ensimmäinen. Ei muuten onnistu ottamaan screenshotteja tuolla tavalla videosta. Se pitää olla joku eri ohjelma muistaakseni/tietääkseni. Ainakin BSplayerissä kuvankaappauksen saa painamalla "p" näppäintä. Kuva tallentuu automaattisesti Program files/BSplayer kansioon!
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08. 08. 2006 01:01 Kirjoittanut d0min0 »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
aQ^
|
 |
« Vastaus #8 : 07. 08. 2006 17:05 » |
|
Kuva auttaisi löytämään näppäimen. ;> Itse kyllä löysin, mutta n00bien varalta.^^
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jebajee
|
 |
« Vastaus #9 : 07. 02. 2008 22:10 » |
|
Eli tässä oppaassa yksikertaisesti otamme screenshotin. Vaikka lähes tulkoon kaikki sen osaa, mutta ei välttämättä aivan kaikki! Aloitetaan. 1.Mene tekemään jotain tai pelaamaan peliäsi mistä haluat screenshotin. 2.Kun olet oikeassa kohdassa mistä haluat screen shotin. Paina PrtScn, Insertin yläpuolella olevaa nappulaa. 3.Avaa kuvankäsittelyohjelma (Paint on helpoin) ja paina ctrl+v. Ja kuvasi on nyt siinä. Sitten vain tallennat sen tai muokkaat sitä. Kommentteja? Alkua vasta minulla on paljon oppaita tulossa. Varautukaa!  Mutta mulla on niin että mul on vista ja se mun vista on läppäri (tietysti..). ja kun painaa insert-nappulaa niin siinä insertissä on myös se prt sc ja vaikka yritän CAPS + insert ei mee silti?? APUJA?? (sen takii käytänkin aina OnScreen-näppäimmistöä.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Grand Jury
|
 |
« Vastaus #10 : 24. 02. 2008 17:05 » |
|
 Opas: Screenshotin ottaminen Tekisit vielä oppaan miten käynistetään tietokone tai miten piirretään kala.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Miiqqa
|
 |
« Vastaus #11 : 21. 07. 2009 03:03 » |
|
Eli tässä oppaassa yksikertaisesti otamme screenshotin. Vaikka lähes tulkoon kaikki sen osaa, mutta ei välttämättä aivan kaikki! Aloitetaan. 1.Mene tekemään jotain tai pelaamaan peliäsi mistä haluat screenshotin. 2.Kun olet oikeassa kohdassa mistä haluat screen shotin. Paina PrtScn, Insertin yläpuolella olevaa nappulaa. 3.Avaa kuvankäsittelyohjelma (Paint on helpoin) ja paina ctrl+v. Ja kuvasi on nyt siinä. Sitten vain tallennat sen tai muokkaat sitä. Kommentteja? Alkua vasta minulla on paljon oppaita tulossa. Varautukaa!  Mutta mulla on niin että mul on vista ja se mun vista on läppäri (tietysti..). ja kun painaa insert-nappulaa niin siinä insertissä on myös se prt sc ja vaikka yritän CAPS + insert ei mee silti?? APUJA?? (sen takii käytänkin aina OnScreen-näppäimmistöä..  Aikaa tästä näköjään on ku tämä aktiivinen on ollut mutta.. Muistaakseni kannettavassa piti painaa FN-nappi pohjaan jotta pystyi PrintScreenin ottamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Darxyn
|
 |
« Vastaus #12 : 17. 08. 2010 18:06 » |
|
Eli tässä oppaassa yksikertaisesti otamme screenshotin. Vaikka lähes tulkoon kaikki sen osaa, mutta ei välttämättä aivan kaikki! Aloitetaan. 1.Mene tekemään jotain tai pelaamaan peliäsi mistä haluat screenshotin. 2.Kun olet oikeassa kohdassa mistä haluat screen shotin. Paina PrtScn, Insertin yläpuolella olevaa nappulaa. 3.Avaa kuvankäsittelyohjelma (Paint on helpoin) ja paina ctrl+v. Ja kuvasi on nyt siinä. Sitten vain tallennat sen tai muokkaat sitä. Kommentteja? Alkua vasta minulla on paljon oppaita tulossa. Varautukaa!  Mutta mulla on niin että mul on vista ja se mun vista on läppäri (tietysti..). ja kun painaa insert-nappulaa niin siinä insertissä on myös se prt sc ja vaikka yritän CAPS + insert ei mee silti?? APUJA?? (sen takii käytänkin aina OnScreen-näppäimmistöä..  Aikaa tästä näköjään on ku tämä aktiivinen on ollut mutta.. Muistaakseni kannettavassa piti painaa FN-nappi pohjaan jotta pystyi PrintScreenin ottamaan. Kiitos! Olin juuri kysymässä, että miten se läppäreillä otetaan. Kiitos vielä kerran.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
TrashWebs
|
 |
« Vastaus #13 : 18. 08. 2010 11:11 » |
|
ihan offtopiccina tässä vielä että näissä läppäreissä yleensä puuttuu nää erilliset toimintonäppäimet mutta sitä FN näppäintä painamalla pystyy käyttämään niitä toimintoja. Yleensä siinä lukee eri värisellä tekstillä että mikä toiminto siinä on.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 "I would love to change the world, but they won't give me the source code..."
|
|
|
|
Jop
|
 |
« Vastaus #14 : 18. 08. 2010 17:05 » |
|
Ja muuten, screenshotin voi ottaa myös aktiivisesta ikkunasta kokoruudun sijaan painamalla ALT + PrintScreen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|